Countdown - Reisverslag uit Perth, Australië van D Hooff - WaarBenJij.nu Countdown - Reisverslag uit Perth, Australië van D Hooff - WaarBenJij.nu

Countdown

Blijf op de hoogte en volg D

25 Juli 2016 | Australië, Perth

G'day people,
Still alive over here. To busy with doing and seeing stuff over here in OZ.
Enfin, Ik zal enigzins kort proberen te beschrijven wat ik ook alweer gedaan heb.
Na het werk op de flowerfarm, campertje opgepikt en vertrokken richting Oostkust. Via grofweg Melbourne, Canberra, Sydney, Brisbane, Cairns onderweg naar Darwin. Een korte roadtrip van ongeveer 7.000km.
Tussendoor ook nog de outback ingegaan en central OZ bezoch, waaronder Uluru (die bekende steen), Alice Springs e.o. Dit samen met 4 andere collega's van de farm. Dikke prima en ook het weer.
Aan de oostkust enigzins wat druiperige dagen gehad, echter algemeen is het thongs, shorts en zonnebril op, tot verbazing soms van de Aussie's, want voor het hun is het 'winter'.
Groot contrast en ook temperaturen ervaren van +35 naar -15 en weer naar +30 in kort tijdsbestek.

En nooit gedacht dat ik in Australië wilde kamelen tegen zou komen, maar jawel hoor ook hier in de woestijn zijn ze aanwezig.

Oostkust is verder wel veel drukker en toeristischer dan de Westkust. Veel backpackers en in de steden/hostels krijg je geen echt Aussie country gevoel. Na een paar dagen hostel/stad wil ik gewoon weer weg, terug het land in. Mensen die 4-5-6 maanden in hostels blijven, sorry hoor, maar dan kan je beter thuisblijven als je een Aussie experience wil.

Enfin, gezondheid is top, het lichaam ook (na al die inspanning hier). Echt uitermate naar mijn zin hier en ik ben blij dat ik deze journey heb ondernomen.
Hierbij wil ik even refereren naar ons dienstmotto 'Volo & Valeo'. Ofwel 'Willen is kunnen'. En dan is het een kwestie van doen.
Dat maakt het onderscheid tussen mensen die zeggen dat ze van alles willen doen en mensen die het daadwerkelijk doen.

Nu mijn vliegtickets al enigzins geboekt zijn, via via via, realiseer ik me ook dat het al bijna tijd is om naar de heimat te gaan.
Wat gaat het bizar snel de tijd als je hier bent en er is nog zoveel meer te doen en te zien.

Dus wellicht zie ik u allen weer in het Nederlandse ergens.
Voor de resterende tijd, another shrimp on the barbie en tick-tock-beer-o-clock.

Cheers vanuit het tropische noorden.

  • 25 Juli 2016 - 09:30

    Petrie:

    Ik ben het helemaal met je eens over de steden en toeristen enz.... Blij dat je naar the Alice bent geweest. Er zijn veel mensen die niet weten dat er in Australia meer camels zijn dan in Arabia ! De ozzie camels are also better looking. Safe travels voor de rest van je avontuur. Als je Niek en Ben ziet in Darwin, grote knuffels van mij ! Nog 7 weken voor dat ik weer in the big smoke van melbourne ben. Watch out here comes Oma !
    Geniet van de rest; hier is het plenty hot enough voor mij op het ogenblik, dus korte broek ook mogelijk hier :) Cheers en see ya, Petrie

  • 25 Juli 2016 - 17:33

    Mariëtte :

    Geniet nog even van je vrijheid. Keep it cool! Groetjes voor de familie die je nog ziet. See ya back here .......

  • 25 Juli 2016 - 21:05

    Marcek:

    Leuk verhaal weer. Geniet ervan, we zien je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

D

Actief sinds 10 April 2012
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 51874

Voorgaande reizen:

12 Juli 2017 - 12 Juli 2017

Killing the Kili

13 Mei 2015 - 13 Mei 2015

Australië

14 Juni 2012 - 01 Augustus 2012

Oranje Trophy 2012 'Rondje Noordkaap'

01 Juni 2011 - 01 Juli 2011

Roadtrip Canada

Landen bezocht: