Scandinavie Deel I - Reisverslag uit Skibotn, Noorwegen van D Hooff - WaarBenJij.nu Scandinavie Deel I - Reisverslag uit Skibotn, Noorwegen van D Hooff - WaarBenJij.nu

Scandinavie Deel I

Door: teamvanhooff

Blijf op de hoogte en volg D

14 Juli 2012 | Noorwegen, Skibotn

Hallo trouwe volgers!
Alweer een paar dagen voorbij dus even weer tijd voor een update nu ik de beschikking heb over internet.
Na het Rusland avontuur zijn we Scandinavië ingereden en zitten momenteel in Skibotn (Noorwegen, Lapland).

12-07-2012
Nurmes (Finland) - Kemyarvi (Finland) 605km.
In de ochtend ontbijten we snel op de parkeerplaats van een supermarkt. Lange dag dus op tijd weg. We steken symbolisch de poolcirkel over, wat weer voor een fotomoment zorgt! Echt tof! Vele andere teams zijn er ook en we zetten onze auto's gewoon letterlijk op de poolcirkel. Dit is tevens de plaats waar de Kerstman woont dus we hebben tevens ons wensenlijstje achtergelaten. Vervolgens hebben we met een flink aantal teams een fotoshoot op een pier bij een meer alvoren we verder rijden. Wildlife alom en we knallen lekker door naar de camping. Deze is aan een mooi meer. Kampvuur erbij, eten en op tijd te bed. Echter zeer veel last van muggen. We waren al gewaarschuwd, maar dit is echt erg. Je kunt smeren wat je wilt, iedereen zit onder de bulten.

13-07-2012
Kemyarvi (Finland) - Honningsvag (Noorwegen) 665km
Afgelopen nacht zeer slecht geslapen door de muggen en het heldere weer. Wederom veel wildlife en Ambrose rijdt een stukje voor mij omdat ik begin te kintikken. Het landschap is echt adembenemend. Wildlife, meren, bergen, de wouden, het is echt net Canada. Onderweg traditionele Finse CD gekocht. Ik rij vandaag weer met de Studenten in de limo en we lunchen aan een schitterend meer. Blauwe lucht, schitterend weer en nog maar 140km te gaan. In de namiddag meteen door naar de Noordkaap. Dit is voor mij toch weer een hoogtepunt van de reis en ik kwam als eerste Trophyganger aan bij de bol! Ge-wel-dig! Schitterend uitzicht en foto's volgen. 's Avonds met de gehele Trophy wederom terug en verschillende foto's gemaakt. Om 02.00 schijnt de zon nog en je ritme raakt helemaal in de war. Echt een aparte gewaarwording. We staan op het Noordelijskte puntje van Europa!

14-07-2012
Honningsvag - Skibotn (501km)
Een prachtig uitzicht met opstaan. We kijken tegen een bergketen aan met een meer ervoor. Enorm slecht geslapen door de nacht op de Noordkaap. Het gevoel alsof je lang geslapen hebt blijkt het tegendeel te zijn. Ik begin al vermoeiend aan de trip vandaag. Op tijd een koffie doet wonderen en we rijden de Artic Highway richting het zuiden. De accu van de studenten liet het afweten dus mijn bus diende weer als technische dienst. Onderweg geweldige uitzichten gehad ondanks het mindere weer. We komen wederom als eerste aan op de camping en hebben alle tijd om rustig even alles op te ruimen en te updaten.

Morgen rijden we verder richting Gullesfjord, alwaar we een rustdag hebben. Tot de volgende keer weer!

• 15 Juli 2012 - 10:23

Ha Die Dick,:

Aangekomen op de Noordkaap dus nu!
    ik ben er jaloers op.
    En, het Pakketje opengemaakt?

Liefs, ma

• 17 Juli 2012 - 19:13

Mariette:

Ja die magische poolcirkel....gaaf he...uitzicht vqn de Noordkaap kan ik me ook nog goed herinneren...genieten....

• 29 Juli 2012 - 22:39

Anna En Guus:

Wauwww, wat een gave foto's!

• 05 Augustus 2012 - 19:34

D V. Hooff:

Werkelijk waar prachtig inderdaad, daar op de Noordkaap. Het lijkt nog alsof het gisteren was.