Berg en Dal - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van D Hooff - WaarBenJij.nu Berg en Dal - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van D Hooff - WaarBenJij.nu

Berg en Dal

Door: teamvanhooff

Blijf op de hoogte en volg D

15 Juli 2012 | Noorwegen, Oslo

15-07-2012
Skibotn (Noorwegen) - Gullesfjord(Noordwegen) 317 km.

Vandaag een rustig dagje voor de boeg dus lekker uitgeslapen tot 08.30.
Rond 09.00 zijn we vertrokken voor de rit verder richting het Zuiden.
Een rit van bergen en dalen, langs fjorden en meren. Vele vergezichten en een geweldige natuur. Het weer is wat minder met af en toe regen.

Na enkele kilometers kreeg de Limo van de Studenten voor mij een klapband en stond vrij snel stil. Gelukkig was mijn rem-actie in orde om er niet achterop te knallen. Na hulp van de truckers die ons inhaalden konden we na 45 minuten weer op pad.
De bus houdt het goed vol ondanks dit heuvellandschap en haalt nog zeker een knappe 1 op 10. Voor een betrouwbare bus ga je dus naar Huub van Hooff Bedrijfswagens of BWCR.

De camping is wat minder vergeleken met die van afgelopen nacht, echter er is alles wat we nodig hebben.

We hebben hier een rustdag dus morgen eens kijken of er in de omgeving iets te doen is. In het routeboek staat dat we een walvis-zee-arend safari met de boot gaan maken, echter dat moet nog maar doorgaan.

Enkele activiteiten zoals Dance For Life in Rusland en het diner in de Bunker van Stalin zijn namelijk ook al niet doorgegaan.

Op het moment zitten we met enkele teams in een grote keuken te eten/blogs te uploaden/drinken/borrelen/etc.

Ik probeer vast iets vooruit te plannen voor Stockholm, aangezien we daar komend weekend zijn. Bedankt viir de tips iedereen!

Voor vandaag sluit ik weer af. Zometeen voor de verandering maar weer eens Tomatensoep met brood. (nog 6 liter te gaan)