Odessa - Reisverslag uit Odessa, Oekraïne van D Hooff - WaarBenJij.nu Odessa - Reisverslag uit Odessa, Oekraïne van D Hooff - WaarBenJij.nu

Odessa

Door: teamvanhooff

Blijf op de hoogte en volg D

28 Juni 2012 | Oekraïne, Odessa

Odessa, het Saint-Tropez van Oekraïne. Hier komen de rijke Oekraïnsche en Russische lui hun geld verbrassen.
Prima plaats dus om te vertoeven.

Na Krakau zijn we in twee dagen hier naartoe gereden. Etappe 1 ging van Krakau naar Zhytomyr en etappe 2 van Zhytomyr naar Odessa.
Hier zou de groep weer compleet zijn, daar de elektrische en vrachtauto's een andere route hadden genomen ivm omstandigheden.

Onderweg weer van alles meegemaakt. Van de gatenkaas in het wegdek tot wederom aanhoudingen door de politie. Dit begint tot de dagelijkse routine te horen hier in de Oekraïne.
Ook kwamen we uit op een lokale markt, waar ze volgens mij nog nooit een buitenlander hebben gezien. Vanachter de kraampjes komen oude vrouwen je aantikken om op de foto te mogen. Echt leuk. Over buitenlanders gesproken, er is ondertussen een spel in het leven geroepen; zap de neger. Wie een neger ziet en daar een foto van maakt wint een fles Wodka. Zo weinig zijn er hier.

Het mooie is verder dat je hier kunt onderhandelen over de prijs van boetes. Vele brengen het er goed vanaf met 0,-, omdat ze hier echt geen Engels praten en je dus niks wijs kunnen maken.
Echter hebben sommige al moeten betalen.
Jan reed met zijn motor 124 waar je 50 mocht. Na onderhandelen betaalde hij omgerekend slechts €40,-
Ook Frank was weer twee keer aangehouden. Hij haalde in terwijl er mensen binnen een straal van 100m waren! Hoe krijgen ze het verzonnen!

Al met al zijn we weer goed en heelhuids aangekomen in Odessa. Hier verblijven we in een Hotel. Dit Hotel hadden we gelukkig vrij snel gevonden. We werden dit keer niet meerdere keren 2km de andere richting opgestuurd.
Gisterenavond naar wat het schijnt DE Club geweest, Club Ibiza. En wat een club. Malafide gasten en veel geld smijten. Zo ontmoette ik nog een sjeik uit Dubai die tevens CEO van een multinational is en bood mij aan om een sigaar mee te roken en niet de minste. Mooie ervaring en uiteindelijk werden we de Club uitgezet omdat we het strand opwilde terwijl dit niet was toegestaan. Enfin, terug naar het Hotel en vandaag lekker met iedereen uitgebrakt op het strand van Odessa!
Niks mis mee.
Morgen verblijven we hier ook nog en vervolgens zullen we doorrijden naar Kiev. Daar zullen we verblijven t/m 1 juli om nog de EK finale mee te maken! Iets om naar uit te kijken! Helaas hebben de mannschaft gefaald vanavond, maar dat zal de pret niet drukken.

Vanuit Odessa, aan de sigaren en wodka, wens ik iedereen alvast een goed weekend.

• 29 Juni 2012 - 08:53

Mariette:

Viva Italia!

• 29 Juni 2012 - 11:41

Hoi Dick,:

Ik kijk elke keer uit naar je verslag om je zo te volgen.
    Ik geloof goed dat wat je daar ziet in contraire is met hier. Ervaringen die meer dan bijzonder zijn.
    Geniet goed en toi toi toi.
    Mama, ik houd van je. Kus