Amsterdam - Charkov in 3 dagen! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van D Hooff - WaarBenJij.nu Amsterdam - Charkov in 3 dagen! - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van D Hooff - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Charkov in 3 dagen!

Door: teamvanhooff

Blijf op de hoogte en volg D

17 Juni 2012 | Duitsland, Berlijn

Zooo hallo allemaal.
De eerste mogelijkheid om even snel wat te bloggen.

Na het vertrek afgelopen donderdag vanuit het Olympisch stadion te Amsterdam, begon het avontuur!

In een grote oranjekaravaan richting Charkov!
De eerste dag verliep vlekkeloos en waren mooi op tijd in Berlijn. De tweede dag gingen we van Berlijn naar Lviv en gisteren van Lviv naar Charkov.

De grenzen naar Polen en de Oekraïne zouden nog spannend kunnen worden. En dat was het! Ik had het geluk bij de grens naar de Oekraïne en werd eruit gepikt. Iedereen stond net na de grens te wachten op mij, maar ik zou een verkeerde stempel hebben?! Daar begon het afzien. Ik werd van het kastje naar de muur gestuurd en ze zeiden iets van 'Holandski Problem'. Voor mij was het probleem dat ze niet doorwerkte, een stevige Oekraïnse vrouw begon te schreeuwen, ik mee moest naar een bureau'tje en ik ook nog geld zou moeten betalen om de grens over te mogen. Dat ging deze jongen dus mooi niet doen en heb veel de woorden 'tourist', 'english' en 'consulaat' gebruikt. Na bijna twee uur wisten ze zich geen raad meer en kreeg ik uiteindelijk van een hoge inspecteur het verlossende woord: GO!
Geen vragen meer stellen en wegwezen.

De wegen zijn opzich nog goed te berijden, maar vergt wel het uiterste van auto en chauffeur. Werkelijk alles kan in Polen en vooral Oekraíne! Fietsers, trabanten, lada's, paard en wagen (met kenteken) alles vind je op de 'snelweg'. Veilig rijden heeft hier een heel ander begrip dan in Nederland.
Rechts inhalen, over verdrijvingsvlakken, maximaal bumperkleven, snelweg oversteken, geen markering, is hier de normale gang van zaken.

Al met al zitten we nu in Charkov waar we gisterenavond groots werden onthaald! Met alle voertuigen reden we de Oranje Camping op waar een massa aan publiek stond en Danny de Munck ons onthaalde. Tijd voor bier! Dankzij de vermoeidheid was iedereen ook zo in de olie.

Vanmorgen zijn we in een grote mars richting de Fanzone gereden met alle voertuigen en Nederlandse supporters die er zijn, wat GEWELDIG! Overal ORANJE! Ook al wordt het een spannende pot vanavond, aan het enthousiasme en de support zou het niet liggen. De locals waarderen dit echt en overal komen ze vandaan om te komen kijken, om op de foto te mogen, ons aante moedigen etc. Uiteindelijk stonden we allemaal op onze auto's te dansen midden in het centrum van Charkov! WAT EEN FEEST! Nu al!

Na 3 dagen rijden, 2900 km afgelegd te hebben en 44 uur in de auto te hebben gezeten hebben we nu wat ontspanning en maakt iedereen zich op voor de wedstrijd van vanavond! De bus houdt het prima vol tot nu toe en gelukkig wisselen we met 3 autos telkens van chauffeur zodat we even kunnen pitten.

Ik zeg tot de volgende keer en groeten aan iedereen vanuit het zonnige Charkov!

• 18 Juni 2012 - 15:51

Ma:

Ha die Dick.
    Een spannend avontuur lees ik wel.Vooral die GO, dat heb je goed gedaan.
    Vandaag weer verder rijden en lees je weer.
    Wij hebben met zijn allen die domme wedstrijd gekeken. Sophia was er ook, echt leuk en gezellig.
    Nou jongen, dikke kus en tot lezens. Ma xx