Aloha Hawaii - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van D Hooff - WaarBenJij.nu Aloha Hawaii - Reisverslag uit Hollywood, Verenigde Staten van D Hooff - WaarBenJij.nu

Aloha Hawaii

Blijf op de hoogte en volg D

08 September 2016 | Verenigde Staten, Hollywood

Hello luitjes,
Na mijn laatste blik op Aussie, na 13maanden schat ik, tijd om de reis naar huis te maken, echter niet alvorens een paar tussenstops te maken.
Als eerste naar het tropische Hawaii, een droom die uitkomt, om even bij te komen van al dat gereis...dacht ik. Elke dag kan niet beter hier...Aloha, Mahalo en alles op n easy pace en veel natuurlijk gericht op het surfen. Mijn pr verbeterd op Waikiki Beach met 2seconden.
Verder het hele eiland rond geweest, super heet, prachtige stranden en natuur, nog meer vissen en schikdpadden gezien met t snorkelen, opname van de politie serie Hawaii five-O gezien, local food geprobeerd zoals de pizza Hawaii etc..
Spannendste was toch wel de Haiku Stairs, ofwel Stairway to heaven. Een illegale hike die eigenlijk gesloten is en een beetje dodgy is. Google het maar eens. Met deze uitzichten in het vooruitzicht kon dat ons, een jongedame en ik ons, niet stoppen. Na uitgebreide TOOK (tactisch optreden op kaart), jaja waar t leger wel niet goed voor is, begaven we ons op pad. We moesten namelijk wat private property doorkruisen, private government terrain oversteken en ons zelf tussen een bamboebos persen om tot de voet van dehike te komen buiten het zicht van de security. We riskeerden namelijk half jaar cel en $1.000,- boete. No risk no fun zeggen we dan. Dit geeft alleen maar extra motivatie om het juist wel te doen. Anyway na 3.922treden kwamen we boven aan bij de oude radiopost die in WO-II nog gebruikt werd. Hiet hadden we prachtig 360graden uitzicht over het gehele eiland en de risico analyse kon ons een worst wezen. Voldaan en veikig terug in het hostel en afkoelen met wat surfen.
Hostel lag 200m van het beroemde Waikiki.
Na een weekje Hawaii naar LA gevlogen en daar alle hoogtepunten gepakt waaronder Hollywood met de walk of fame, chinese theatre (oscars), hike naar het hollywood sign, beverly hills, Bel Air, Venice- St. Monica en Malibu Beach, rodeo drive alwaar een tentoonstelling was van Dali, The beverly hills hotel, Roosevelt hotel en wat huizen van sterren gespot. En zo beland je ook nog eens in een club van Quinten Tarantino, die al net zo apart is als zijn films. Ook hier weer goed heet dus blijven hydrateren met wat stubbies.
Na LA doorgevlogen naar NY want dat lag toch op mijn pad en in about 1,5 week toch wel alle hoogtepunten gezien. Wil je de NY marathon lopen in 7dagen? Probeer dan alles te voet te doen...anyway ook hier nog steeds heet, dacht dat wordt wel minder maar helaas. Nog gezellig getroffen met een vriendin van me die ik al een tijd niet meer had gezien. Algemeen vind ik NY maar een smerige stad, veel homeless people, afval etc en met de warmte lekker zweetweer.
Enfin ik was blij aan te komen in Finland, alwaar het flink wat koeler is. Zelfs mijn trui wordt na 1,5jaar gedragen, gelukkig niet voor niks meegenomen. Als ik dan toch terugvlieg waarom niet via Finland en een goede vriendin opzoeken. Safe the best for last zeggen ze dan. Weekend in Helsinki doorgebracht en op stap geweest met een vriendin die ik hier bezoek en die naar Helsinki was gekomen om me het nachtleven te laten zien, dat kunnen we natuurlijk niet afslaan. Na het weekend naar Kuopio, alwaar zij woont om de resterende tijd door te brengen en wat op te pikken van de lokale Finse cultuur. Hoewel ik al eerder in Finland ben geweest blijft het hier prachtig met alle meren en bossen die je overal ziet. De muggen heb ik helaas niet gemist. Anyway mooie tijd om de trip af te sluiten want dit keer is het toch echt bijna tijd om naar huis te vliegen.
Mooi dat je zo overal ter wereld wat familie of vrienden hebt waar je kunt bkijven en die je het eea laten zien.

Tot in het Nederlandse. Cheers.

  • 09 September 2016 - 14:20

    Djoline:

    Zo dan even alles meepikken. Dat doe je goed. Full package!! Super gaaf, wat een reis.
    Alvast welkome Home kanjer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Hollywood

D

Actief sinds 10 April 2012
Verslag gelezen: 1362
Totaal aantal bezoekers 51695

Voorgaande reizen:

12 Juli 2017 - 12 Juli 2017

Killing the Kili

13 Mei 2015 - 13 Mei 2015

Australië

14 Juni 2012 - 01 Augustus 2012

Oranje Trophy 2012 'Rondje Noordkaap'

01 Juni 2011 - 01 Juli 2011

Roadtrip Canada

Landen bezocht: