Scandinavie en UK part I - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van D Hooff - WaarBenJij.nu Scandinavie en UK part I - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van D Hooff - WaarBenJij.nu

Scandinavie en UK part I

Blijf op de hoogte en volg D

27 Juli 2012 | Zweden, Stockholm

Hallo allemaal,
Na lange tijd weer even tijd en mogelijkheid voor een update.
Vanuit Noorwegen zijn we via Kiruna, Umea, Gavle in Stockholm gekomen. Vanaf hier pak ik het verhaal weer op.

Dag 36 (20-07-2012)
Gavle-Stockholm
Na een korte trip aangekomen op de camping in Stockholm, circa 12 km buiten het centrum. Team Hilkman en Team Staps waren al aanwezig dus even een paar tips opdoen voor de stad.
Rest van de dag op stal geweest en avonds wat door het oude gedeelte van de stad gewandeld. Erg mooi, behalve de prijzen.

Dag 37 (21-07-2012)
Stockholm
Vroeg op gestaan, want dit is verder de enige dag om wat van de stad te zien. Morgen rijden we immers weer door. 08.30 in de stad en erg veel gezien, zoals de Opera, Cathedralen, Kerken, het Koninklijk Paleis met al de bijbehorende musea, de wisseling van de wacht, Koninklijke grafkelder, etc. Erg lange dag geweest en rond 21.00 was ik weer terug op de camping. Bus schoongemaakt, wat opgeruimd en klaar voor morgen!

Dag 38 (22-07-2012)
Stockholm-Kopenhagen 645km
Op 05.15 in de bus gestapt en naar de stad gereden om te meeten met de Studenten. Zij sliepen namelijk daar bij hun ouders die een weekend waren overgekomen. Onderweg komen we nog enkele andere teams tegen wat weer voor de nodige kiekjes zorgt. In Helsingbor nemen we de boot naar Denemarken voor 425 Kronen. Vervolgens kwamen we aan in Kopenhagen en begaven ons direct naar Hotel Admiral. Een erg groot en luxe hotel wat is gevestigd in een soort oud VOC handelsgebouw. Erg mooi. Met de studenten in de limousine een tour gemaakt door de stad en enkele bezienswaardigheden bezocht. 's avonds nam de Oranje Trophy een bar over en hebben we lekker nog een drankje gedronken.

Dag 39 (23-07-2012)
Kopenhagen-Esbjerg 301km
Vandaag had ik me verslapen en stapte pas om 13.00 de bus in. Snel doorrijden dus want de boot naar Harwich wacht niet. Eenmaal aangekomen was het inchecken en alle oranje voertuigen stonden mooi op het bovendek! Een prachtig gezicht vanaf het hogergelegen achterdek! We kregen een eigen cabin en avonds had Isabel Commandeur nog enkele liederen ten gehore gebracht. Erg leuk en we hebben een prima overtocht gehad die ongeveer 15 uur duurde. Ambrose van de Studenten en ik zijn 's nachts nog op het dak van de boot geklommen om de zonsopgang op zee te zien! Midden op zee en wat een geweldig zicht was dat!

Dag 40 (24-07-2012)
Harwich-Beccles 141km
Na aankomst in Harwich ben ik met de Studenten naar Beccles gereden, alwaar de opa en oma van Ambrose wonen. Stonehenge hadden wij al meerdere malen gezien dus dit was een prima optie.
Eerst een tussenstop bij zijn oom en tante gemaakt, waar we zeer enthousiast werden ontvangen en we werden getrakteerd op lekker eten en drinken. Foto's voor de voertuigen natuurlijk en nog een brandblusser voor in de bus gekregen! Vervolgens kwamen we in Beccles aan en werden hartelijk ontvangen door zijn familie. Avonds uit eten, een English Bitter aan het water en een pint in de Pub! Dat mochten we natuurlijk niet overslaan.

Dag 41 (25-07-2012)
Beccles-Brighton 278km
Na een goed Engels ontbijt, waar het vet letterlijk van afdroop, waren we voldaan en konden we op weg. Brighton! Wij kwamen tot onze verbazing nog als een van de eerste teams aan en zijn direct naar zee gegaan. Lekker op het strand gelegen, gezwommen en ontspannen. De groep ging direct richting stad daarna en de pier. Ik ben teruggegaan om te douchen, bus op te ruimen en te eten. Daarna zou ik zelf met de bus terug gaan. Tzt kwamen net de electrische teams aan en met Emma, René en Jorrit ben ik naar de stad gegaan. Nogmaals wat gegeten en wat over de pier gelopen, heerlijk!
Terug op de camping nog met een groep wat napraten en met Ambrose nog tot laat goede gesprekken gehad onder het genot van een drankje.