Welcome to Russia - Reisverslag uit Moskou, Rusland van D Hooff - WaarBenJij.nu Welcome to Russia - Reisverslag uit Moskou, Rusland van D Hooff - WaarBenJij.nu

Welcome to Russia

Door: teamvanhooff

Blijf op de hoogte en volg D

07 Juli 2012 | Rusland, Moskou

Hallo allemaal,
Even weer een update vanuit het warme Moskou. Sinds Charkiv zijn we via Luhansk, Volgograd, Voronecz naar Moskou gereden.

03-07-2012
Charkiv - Luhansk (408 km)
Om 10.00 vertrokken en de bedoeling was om een stuk binnendoor te rijden. Al snel waren we verkeerd gereden en het was de weg van de minst diepe kuilen zoeken. Zelfs de lokale boer was met zijn traktor aan het dansen op de weg. In een gehucht stoppen we bij een bushalte waar tevens een kleine supermarkt bij is. Ze kijken ons aan alsof we van mars komen maar vonden het toch wel interessant. Iets teveel pauze gehouden naar mijn zin. De kilometers gaan langzaam dus je kunt beter blijven rijden om op tijd aan te komen. Het Hotel in Luhansk was ook apart. Van een zeer luxe restaurant en kamers die ok zijn tot smerige afwerkkamers die je voor 3 uur kan huren?! 's avonds met 5 man gegeten voor € 8,-.

04-07-2012
Luhansk - Volgograd (528 km)
Door de locals werden we richting de verkeerde grensovergang gestuurd. Dit zorgde weer voor omrijden over een gatenkaas weg en daardoor waren de remmen van de Trophy Wives kapot gegaan. Om 08.45 stonden we uiteindelijk bij de grens en binnen 2 uur waren we in Rusland! Super! De voertuigcontrole bestond uit het open maken van de bus en meer niet. Gelukkig hoefde de koelkast niet open want die staat natuurlijk vol met wodka. Goed Hotel en meteen naar het beeld van Mother Russia gegaan. Wat een enorm standbeeld is dit. 1-2 miljoen soldaten zijn hier gesneuvels tijdens de Slag om Stalingrad.

05-07-2012
Volgograd - Voronecz (610 km)
Lange afstand en 300 was echt 'bad road'. Dit houdt in dat er sprake is van gaten, spoorvorming tot 10 cm diep en vrachtwagens die als ongeleide projectielen op je af komen gestormd.
Leuk om deze met 110km/u in te halen. Het is echt row-row-row your boat.
Bij een tankstation stond een Russische bak die enorm benzine lekte. Toen wij de persoon erop wezen begonnen ze hard te lachen en zeiden ze: This is Russia my friend!

06-07-2012
Voronecz - Moskou (546 km)
's ochtends verslapen voor vertrek omdat we de avond ervoor tot laat aan de bar waren blijven hangen. Onderweg ben ik de groep waarmee ik rijd kwijtgeraakt en heb in één keer doorgeknald naar Moskou. 100km voor aankomst kwam ik ze gelukkig weer tegen, want achteraf gezien had ik hier nooit de weg gevonden zonder tomtom en zonder kaart. Wat een chaos. We waren al gewaarschuwd door de gidsen maar ze rijden hier echt als maniakken. We overnachten nu 3 dagen in Hotel Cosmos. Super Hotel met meer dan 3000 kamers en alles erop en eraan. 's avonds zijn we met 3 Hummer limo's door de stad gereden en hebben we tot in de vroege ochtend doorgefeest. De keerzijde is dat er veel schade is geleden:
2x telefoon gestolen, 2 taxi's bedreigd en afgezet met betalen, 1 persoon gevallen en heeft het hele gezicht open, 3 personen vergeten in te stappen in de limo's midden in de stad en een aantal mensen beroofd van geld. Kortom, goed opletten want die lui zijn hier niet te vertrouwen!

Tot zover weer.
We blijven in Moskou t/m maandag. En maandag zullwen we doorrijden naar St. Petersburg.
Nazdrovja!

• 09 Juli 2012 - 16:02