Weekendje KIEV - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van D Hooff - WaarBenJij.nu Weekendje KIEV - Reisverslag uit Kiev, Oekraïne van D Hooff - WaarBenJij.nu

Weekendje KIEV

Door: teamvanhooff

Blijf op de hoogte en volg D

02 Juli 2012 | Oekraïne, Kiev

Na het zonnige Odessa zijn we afgelopen weekend in Kiev geweest.

Vrijdag 29-06
Odessa-Kiev (km
Aangezien het hier om 09.00 al 25 graden is eerst nog naar het strand in Odessa geweest, alvorens door te rijden naar Kiev. Onderweg naar Kiev hebben we weer pech gehad met de limo van de Studenten van Oranje. Wouter en Leandra rijden met mij mee in de bus en onderweg hebben we nog een hapje gegeten.

Zaterdag 30-06
Kiev
Op tijd opgestaan om te hardlopen. Ja, ook dit tijdens de Trophy! Het gros van de groep ging namelijk naar Tsjernobyl. Dit was een grote bureaucratische bedoeling en alles moest op paspoort en volgens lijsten verlopen. Zelf ben ik met een aantal op de camping gebleven en hebben een bbq verzorgd. De limo is ondertussen ook weer in Kiev na een sleeptijd van 15 uur! 's avonds met een groep naar club Crystall Hall geweest op aanraden van een bekende. Dit was een goede keus en we hebben ons prima vermaakt.

Zondag 01-07
Kiev
Een aantal personen begint de dag vandaag met water na de zware stapavond van gisteren. McDonalds is nu waar genieten. De sfeer was echt super. De bevolking maakt van het EK werkelijk één groot feest en avonds hebben we de finale bekeken. Op de terugweg weer afgezet door de taxi, maar ook dat hoort erbij.

Maandag 02-07
Kiev-Charkov
Vandaag zijn we uitgenodigd voor een ontbijt op de Nederlandse Ambassade in Kiev. Om 08.00 stipt vertrekken we onder politiebegeleiding richting stad en we komen aan onder massale belangstelling van de pers. Hier zijn we ondertussen mee bekend en er volgen veel interviews en foto's. Ook de Brabantse vlag haal ik tevoorschijn en met wat geroep en gejoel komen de camera's op ons afgestormd. Dit resulteert in twee keer verschijnen op de televisie in Oekraïne. De volgende link klikken of kopieren in je adresbalk!

Na een goed verzorgd ontbijt en de succeswensen van de Ambassadeur vertrekken we richting Charkov. Hier eenmaal aangekomen kamperen we in de tuin van een Hotel. Morgen vertrekken we verder richting Luhansk om vervolgens Rusland in te rijden.

Samen met dit verslag sluiten we een deel van de reis af: het EK in Polen en Oekraïne.
Met name zijn we in het laatste land geweest. Een uitgestrekt land met een groot contrast tussen stad en dorp. Van de luxe wagens en woningen in de steden tot paard en wagen en caravans in de dorpen. Gemiddeld moet men hier rondkomen met 400 dollar per maand.
In algemene zin is het eten goed en de mensen zijn erg aardig en behulpzaam. De corruptie is echter in alle lagen van de bevolking gesleten wat af en toe frustrerend is.
Ik heb het super gehad en maak me op voor het volgende deel: Rusland!

• 02 Juli 2012 - 21:40

Mama:

Hoi Dick,

De Brabantse vlag voluit te zien, LEUK!
    Is het nog gelukt met die Amerikaanse bak?

Groetjs en dikke kus, mama

• 04 Juli 2012 - 06:59

Bettine:

Kijk, en trots dat we zijn!! Moet Guusje nog maar eens presteren, om hier met z'n vlag te staan haha! Maareh... dat filmpje.... leuke link... maar waar moet ik zijn, ik kan het niet echt lezen ofzo!! :P

Have fun neefje!!

• 08 Juli 2012 - 20:41

Ma:

Weer een spannend avontuur en dat het daar zo was hadik wel verwacht ja.
    Kijk goed uit en dikke kus van mij.

mama