Pech, pech en dirty cops! - Reisverslag uit Charkov, Oekraïne van D Hooff - WaarBenJij.nu Pech, pech en dirty cops! - Reisverslag uit Charkov, Oekraïne van D Hooff - WaarBenJij.nu

Pech, pech en dirty cops!

Door: teamvanhooff

Blijf op de hoogte en volg D

20 Juni 2012 | Oekraïne, Charkov

De titel slaat kort op wat we en group de afgelopen tijd hebben meegemaakt.

Dag 5 (18-06-2012). Charkov.
Na de nederlaag van gisteren hebben we een lekker rustig dagje op de Oranje Camping. Wat zwemmen en de avond afgesloten met een bbq met de gehele groep. Met het karaoke nog even Brabant ten gehore gebracht.

Dag 6 (19-06-2012) Charkov-Kiev. 506km.
Dit was echt de algehele pech dag. In de ochtend startte de Volvo van Wietske en Clara niet; startmotor kapot. Elke keer dus aanduwen onderweg om te starten. Vervolgens ging onderweg de Limo van de studenten kapot. Een remcilinder kapot bezorgde ons een rust van 3 uur in een bushokje aan de kant van de weg. De motor van Frank heeft een kapotte accu en de motor van Robert is nog steeds kapot.
Onderweg zie je ook werkelijk alles op de snelweg; fietsers, koeien, paard en wagen, lada's, etc. Een erg groot en uitgestrekt landschap. Op de camping in Kiev aangekomen de bbq aan.

Dag 7 (20-06-2012) Kiev-L'viv. 689km.
Onderweg ontmoeten we de elektrische stoet en in colonne maken we een chaos in Venetska. Erg mooi om te zien. De limo is nog steeds kapot en moet in Kiev blijven. Onderweg gebeurd het! POLITIE! Aangezien er nergens snelheidsborden staan werd ik aangehouden omdat ik te hard reed. Een opgevoerde Lada zat nog net niet vast aan mijn bumper en langszij werd er met een wapenstok uit de raam geslingerd om te stoppen. Niet op een verantwoord plaats dacht ik, anders krijg je daar een boete voor. Na 3x seinen vonden ze het mooi geweest en knalde ze hun Lada voor mijn bus en gingen in de ankers. Ik was dus wel genoodzaakt om te stoppen. Ze spreken dus geen Engels, uitdaging. Eerst naar hun ID gevraagd en dat klopte. Ze zeiden dat ik uit moest stappen, maar ze schijnen ook daar het recht niet toe te hebben, dus alles bleef op slot en de raam maar 20cm open. Na lang praten uiteindelijk toch eruit en bij hun auto het filmpje gezien. Je snapt er niks van dus I dont understand en Sorry had ik veel gebruikt. De ene agent stak een peuk op terwijl de ander doordrukte met een hoge boete en begon te dreigen met wapen en vuist. Uiteindelijk, na 45 minuten praten gaven ze het op en gingen ze er vandoor.
Wat een ervaring. Zo kan het dus gaan.

Tot de volgende!